Återhämtning

publicerat i Allmänt;
Iom med min fibromyalgi och maladaptivta stresssyndrom har läkaren som utredde mig bedömt att min arbetsförmåga är nedsatt med 25%.
Dock är min husläkare inte av samma åsikt, han anser att man inte bör vara sjukskriven när man har fibro för det kan lätt ta över ens liv. Jag kan hålla med om det till en viss del men att bara bli sjukskriven 2 veckor är nästan lite löjligt särskilt när dessa 2 veckor är späckade av möten, läkartider, utredningar odyl.
T ex på onsdag
9.30 jag till läkaren på vårdcentralen
10.00 jag och äldsta sonen till läkaren på Bup ang hans utredning
13.00 till vetrinären med hunden.
Dessutom ska jag åka till Sthlm på torsdag med L för att prova ut hans nya protes.

Nu är september månad extrem vad det gäller olika möten men var någonstans ska jag hitta tid för återhämtning?
Särskilt på endast 2 veckor?
Nu hoppas jag att min läkare tar sitt förnuft till fånga så jag får den återhämtning jag behöver.

Kommentera inlägget här :