ADHD

publicerat i Allmänt;
Lionel hade en tid hos sjuksköterskan på BUP idag för att gå igenom hur medicinerna funkar och så där. Jag passade då på att fråga lite om ADHD då både jag och pappan i huset är lite inne på det. Skolan fungerar visserligen bra men de jobbar så korta stunder så han hinner inte tappa koncentrationen. Men däremot märker jag t ex på karaten att det ibland inte alls fungerar. Speciellt då det blir för svårt och kräver mycket uthållighet. 

Sjuksköterskan som verkade ha lång erfarenhet var lite inne på min linje så hon skulle skicka till hans ansvarige läkare och så får de se om frågan kommer upp på deras konferens. Väntetiden på en utredning är visserligen lång men iom att han redan är inne i systemet så går det kanske lite fortare. Skolan funkar ju som sagt bra nu men OM det skulle visa sig att det är en dubbeldiagnos är det bättre att frågan tas upp nu så han hinner få hjälp eller medicin innan svårigheterna blir för stora. 
(null)

För en annan fortsätter skolan och arbete. Är ju anställd inom vikarieförmedlingen i staden men på sista tiden har jag varit på en och samma skola. Tydligen står jag först på deras vikarielista vilket är mycket hedrande. De är även så att de vill att jag ska få en anställning efter jul men dels så är jag inte färdigutbildad plus att jag vill inte hoppa av skolan. Det känns dock kul att man är omtyckt och det i alla lågstadieklasser och även hos eleverna. 


Kommentera inlägget här :