Studenten och influensa

publicerat i Allmänt;
I fredags var det äntligen dags att ta studenten för den stora pojken i familjen. Åren har gått så fort och jag tycker det var igår som vi skolade in honom i förskoleklass. Hur hans lärare skickade iväg oss föräldrar direkt för att det var lika bra att göra processen kort. Nu ex antal år senare står han alltså på studentflaket tillsammans med sina klasskamrater och firar sin sista dag innan det är dags att gå in i vuxenlivet och allt vad det innebär. Jag är väldigt stolt över honom då hans skolork verkligen har varit i botten under lång tid och trots detta går han ut med för mig mycket bra betyg och framför allt så fixade han det. Han hoppade inte av utan stod faktiskt ut. Det ska han ha all credit för.
Själva studentdagen var annars relativt lugn, förutom all stress runt omkring så gick själva firandet lugnt till. Jag, Lionel, hans farmor och min kära vän Therese var nere på utspringet vilket jag var väldigt besviken på. Alla elever sprang ut och dansade några minuter på något som skulle kallas för scen eller liknande men stod man lite för långt bak så missade man allting. Känns som att man som mamma blev snuvad på konfekten men huvudsaken är att Walter är nöjd och glad.
Efter ex antal varv på studentflaket var det dags för lite plockmat hemma med de närmaste och tack vare maken i familjen som hade fixat och donat under halva förmiddagen bjöds alla på ett gott bord med massor av god mat. Enkelt och mysigt precis som vi alla uppskattar.
 
 
Nu är det bara och se vad den nyutbakade studenten tar sig an i livet. Han har sökt till ett flertal skolor och diverse arbeten så det är bara att hålla tummarna.
 
Och vad lyckades jag med veckan innan studenten då? Jo konststycket att insjukna i influensa, jag som hade feber -09 sist. Vet inte om jag ska tacka maken eller barnen på min övningsförskola. Hade klarat mig så bra under alla veckor och jag kämpade verkligen sista dagen. Kunde varken stå eller sitta på grund av svår smärta i kroppen men envis som jag är kämpade jag på. Tänkte dessutom att det säkert var fibromyalgin som bråkade. Men när det bara var några timmar tröttnade personalen på mig och skickade hem mig. Var kanske lika bra då jag fick feber under kvällen. Sen följde några dagar med ömsom frossa och ömsom svettningar. Ett viktigt ämne inom förskoleutbildningen är hållbar utveckling vilket jag själv är något man ska försöka tänka på. Kan säga att under tiden vi var sjuka har inte en tanke ägnats åt detta utan vi har turats om att bada eller duscha för att få upp värmen eller mjuka upp kroppen. Lionel lyckades också bli sjuk strax efter mig och Emelie hade dragit på sig någonting från hennes mor så den enda som klarade sig var Walter. För säkerhetsskull så var han förvisad till sitt rum och jag försökte med alla medel att hålla mig i från honom. Det skulle vara så typiskt att han blev sjuk precis innan sin stora dag.
 
 
 

Kommentera inlägget här :