Resan till Gävle.

publicerat i Allmänt, Livet, Mig, jag, moi;
Dag 3 på min lista ska handla om en resa jag gjorde. Tänker dock inte skriva om någon exotisk resa till solen utan tänker skriva om den snöpliga och korta turen till Gävle.

För ex antal år sedan var jag med på en sida där fotografer sökte personer att fotografera tvärtom. Lite tjänster och gentjänster utan en baktanke typ. Nåväl, jag fick kontakt med en fotograf i Gävle som ville ha mig till något projekt och frågade om jag ville komma upp. De skulle stå för mat och boende så efter att ha frågat en kompis ifall hon ville följa med ( ville av förståeliga skäl inte åka själv) bestämde vi oss glada i hågen att ta bussen dit.
Problemet var bara att när vi väl sitter på bussen och har kommit en bra bit får jag ett sms om att han blivit sjuk och kan inte ta emot oss och när jag försöker ringa svarar han inte vilket givetvis var bullshit. Så där sitter vi nu på bussen och pank var jag dessutom och med tanke på att han skulle stå för boende hade vi ingen plan B. 
Till slut ser vi inget annat än att vi måste ta första bästa buss tillbaka till Stockholm vilket skulle vara tjugo minuter efter vi anlände i Gävle. Som tur var hade jag redan varit där en gång innan så att vi bara hann med tjugo minuter gjorde inget just då. Vi åkte hem till min kompis där vi istället drack en massa vin och pratade strunt i stället. 
Inte från den lilla resan till Gävle.

Kommentera inlägget här :