Hur en morgon oftast ser ut!

publicerat i Allmänt, Livet;
Klockan ringer alltid 6:45, ja det vill säga om det är en vanlig barnen ska till skolan-morgon.
Det första jag gör efter toalettbestyr är att stappla mig ut med håret på ända, mjukisbyxorna i högsta hugg och skor utan strumpor är att ta ut den där studsande röda fyrfotingen som suttit och väntat inne i badrummet på att jag ska få igång synen och blir klar på toa.

(null)

(null)

Det skulle vara dumt och säga att jag var en sådan där stilig syn som vaknar med perfekt smink vilket är svårt då min avancerade sminkning enbart består av maskara. Är på tok för lat och trött på morgonen för att göra något mer avancerat.
Efter den korta hundpromenaden är det dags för att utfodra den röde innan det är dags att väcka barn eller barnen beroende på huruvida den om inte allt för länge snart blivande tonåringen (2 år går fort) är här hemma eller inte.

(null)

Lionel behöver oftast tid på sig och vakna och vill gärna ligga och gosa en stund innan han också stapplar sig upp och till 99% av alla mornar ligger han i våran säng med Svea på sig. 

(null)

Efter frukost, påklädning och tandborstning brukas det spelas en liten stund och beroende hur min dag ser ut ser jag antingen till att göra mig klar jag med för att åka till skolan eller arbetet eller så tar jag mig en mjukstart och kryper ner i soffan en stund innan det är dags att plugga.



Kommentera inlägget här :