Mina rädslor-dag 11

publicerat i Allmänt, Livet, Mig, jag, moi;
Sitter och funderar på om jag har några direkta rädslor.
Är inte rädd för ormar eller spindlar och inte råttor heller för den delen. Ser snarare en liten tjusning i småkryp och reptiler.
Visst jag har lite svårt för getingar och tvestjärtar men jag har lärt mig att kunna hantera situationen. Mamma lärde mig att alltid sitta stilla och inte börja fäkta med armarna om en geting kom och satte sig på mig vilket säkerligen fått mig att behålla lugnet lite även om jag där och då var skräckslagen.

När det kommer till annat och rädslor är jag som många andra rädd att det ska hända något med mina nära och kära, att jag ska dö tidig, att vi alla ska en dag ska dö överhuvudtaget och att jag den dagen känner att jag inte åstadkommit tillräckligt i mitt liv även om det nu inte innebär storslagna äventyr med resor jorden runt. För mig innebär det att jag är lycklig och gör det jag vill göra.

(null)

Kommentera inlägget här :