Morfar

publicerat i Allmänt;

Min morfar somnade som bekant in för en kort tid sedan och igår var det dags att säga farväl. Morfar hade varit väldigt tydlig med att han ville spridas till havs och att en ceremoni i kyrkan inte var nödvändig! 


Min mor och morbror valde därför att helt enkelt skippa kyrkan och allt vad det innebar och i stället blev avskedet på den restaurang i det hus han och hans bror växte upp. Med lite tilltugg och mingel fick alla träffas och prata lite om vem han var. 
Efteråt åkte de närmaste ut med båten där vi  med ett par enkla ord några tårar och en tyst minut  spred honom till havs, precis som han hade önskat!

Gårdagen var om även en sorgsam men ändå mycket trevlig dag. Släkten, det som finns kvar fick träffas och det var glatt och lättsamt. Morfar var en skojfrisk person och jag tror inte att han skulle vilja att vi satt och sörjde honom på det viset.
Det var roligt att träffa de släktingar man inte sett sedan man var liten och jag sörjer lite att min kontakt med morfar inte var bättre än vad den var.
Vi får dock göra det bästa av situationen och se till att vi i släkten träffas regelbundet!

Kommentera inlägget här :