Barndom och minnen!

publicerat i Allmänt;
När jag var liten åkte vi alltid ner till Öland. Minns att vi brukade åka när skolorna slutade och kom tillbaka lagom till att skolorna började igen och att dessa somrar var fantastiska. Visst var det trångt och dant men jag minns med värme resan ner där vi alltid stannade i Tjust för att ta rast, blomsterarrangemanget där det stod välkommen i Norrköping, Ölandsbron som jag fortfarande ser fram emot lika mycket. Somrarna där nere bestod av bad i havet, klippor, cykla och hämta mjölk hos mjölktanten, utedass, badhusbad en gång i veckan för storrengöring, tvätt i badbalja med bliwtvål,  långa cykelsträckor, spökhistorier, kojbyggen. Ja listan kan göras hur lång som helst för det är verkligen där mina barnsdomsminnen finns.

Av olika anledningar har inte resorna dit blivit många de sista åren och sist vi var nere var när Lionel var liten och tyvärr blev den vistelsen inte så bra av olika orsaker  bestämde att vi skulle åka hem. Det har inte blivit av att åka ner men nu i sommar kände jag att det var dags igen.
Pappan i huset jobbar ändå flera veckor natt så då passar jag och Lionel på. Så här sitter vi nu på det sista tåget av tre och snart börjar vi närma oss våran slutstation. 

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera inlägget här :