Matmarknad och borrelia

publicerat i Allmänt, Familjen, Mig, jag, moi;
Nu i helgen är det en internationell matmarknad i stan. Då saker och ting går sin gilla gång är det alltid roligt när det händer något.
Förra året åkte bara jag och pappan i huset ner men idag åkte vi ner allihop. Ja vi tvåbenta vill säga. Att ha med sig Lionel på dessa saker är alltid en liten utmaning. Inte för att han inte klarar av alla intryck och dylikt utan han tycker att man bara ska gå ett varv och sen är det bra. 
Åker man dessutom ner fyra stycken är det inte alltid lätt att få mat samtidigt då köerna är relativt långa och personalen få vid varje stånd. Det är ändå en som jag skrev innan något som är kul att åka ner på. Tråkigt bara att någon naziströrelse stod med sina flaggor och delade ut flygblad. Blir arg bara av att se dom.
För några dagar sedan plockade jag en fästing från mig själv. Inget jag tänkte på något särskilt då även om utslaget efteråt blev lite väl stort. Det brukar bli det när jag får men den här gången har jag varit något ofantligt utmattad och haft mera ont än vanligt. Tänkte först att det kanske var pollen men när jag kom på att jag plockade en fästing började jag fundera på just borrelia och skickade därför in till appen Min Doktor. Läkaren kunde inte med all säkerhet avgöra att det var borrelia men då utslaget är tillräckligt stort och det just satt en fästing där valde läkaren att skriva ut penicillin till mig.

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här :