Vad är jag stolt över-dag 18

publicerat i Allmänt, Livet, Mig, jag, moi;
Finns många saker jag är stolt över. Att Sverige trots sin litenhet är så framgångsrikt i mycket, är stolt när vännerna lyckas, är stolt över min familj, är stolt över att jag kom ihåg att ställa ut sopsäckar med trädgårdsavfall tills i morgon bitti, är stolt över att jag lyckas hitta på inlägg till den här bloggen., är stolt när den röde odågan inte agerar operasångare på en promenad, är stolt när den  älskvärda men lite hariga kattdamen  röjer runt i lägenheten,  är stolt över att Walter trots sin otroliga skoltrötthet lyckades ta studenten förra sommaren och dessutom pluggade vidare.

Så det finns en del att vara stolt över och utöver detta är jag rätt stolt över mig själv som från att vara inneboende i en lägenhet, singel och inte mycket till arbete blev gravid och ensamstående, hanka mig fram på diverse jobb, slita gneta ibland knappt ha råd till mat för att idag läsa på högskolan för att förhopningsvis få en akademiskt utbildning och ett bättre jobb i framtiden.
(null)


Kommentera inlägget här :