Gliringar med hjärta!

publicerat i Allmänt;

Det har väl inte undgått den sportintresserade att SHL finalerna pågår för fullt. Har man dessutom koll på mig och pappan i huset så är det våra lag som är i final.

Jag lyckades få tag på biljetter till final nr 4 och igår var det dags att styra benen mot Stockholm och Hovet.

Lionel som då inte alls håller på något av dessa lag satte på sig min gamla Djurgårdströja och pappans Frölundakeps och för säkerhetsskull tog han VIK-halsduken med. Redan där visste vi vem som skulle vara en vinnare och få jubla mest.

Hemma är vi mycket noga med att vi hejar på våra lag och hånar inte några andra på något sätt även om det givetvis kan komma en hjärtlig gliring här hemma.

Igår på matchen var det exakt så, vi satt ihop med både Djurgårdssupportrar och Frölundasupportrar där alla skrattade, suckade, grattade, våndades, pratade och stämningen var hjärtlig och lite lagom retsam. Precis som det ska vara, visst är det allvar och självklart vill jag att mitt lag ska vinna men inte på bekostnad av andra och absolut inte genom att stå och skrika som en dåre som den pappa med son som vi tror blev avvisad från Arenan efter första perioden.


Ja och hur gick det på matchen då? Mamman fick jubla flest! 💛❤️💙

(null)



Kommentera inlägget här :