Farhågor!

publicerat i Allmänt;
Det var länge sen våra dagar var späckade med möten eller liknande då det mesta flyter på när det gäller sådana saker. Idag är dock en sådan dag, dels så ska jag och Lionel till allergiläkaren för att uppdatera läget och se om vi i stället för att tillhöra allergimottagningen kan höra av oss till vårdcentralen när det gäller hans allergi vilket borde vara smidigare. 

Direkt efter det har jag och pappan i huset möte med skolans rektor, gamla lärare, resurs och eventuellt nya lärare för att få början på mellanstadiet så bra som möjligt. 
Precis som när han började 1:an är det med lite fasa jag ser fram emot höstens skolstart då jag inte vet vad han får. Hur är den nya läraren, hur kommer rektorn se på hans behov? Lionel själv tycker att han någon gång borde klara av att vara utan resurs medan jag tänker att det är framförallt nu i mellanstadiet det behövs. Eller så är mina farhågor bara farhågor för lågstadiet gick ändå bra tack vare en engagerad lärare och resurs.
(null)

Kommentera inlägget här :