Medicin och stallgöra

publicerat i Allmänt;
Tänkte först att jag skulle skriva en lam ursäkt om varför jag inte har skrivit något på länge men ärligt talat så har jag inte orkat och dessutom swishade sommaren förbi lika snabbt som en vindpust i ilfart så det blev inget. 
Tänker heller inte skriva något om hur sommaren varit eller något annat nostalgiskt. Kan bara säga att sommaren var helt ok trots Corona hej hej tider.
 
Här hemma är det mesta som vanligt, jag gör min sista VFU-praktik för tillfället och den har jag halva kvar på innan jag kan gå tillbaka på jobbet, Emelie mår bra, pappan i huset är som han alltid har varit, nu har han desssutom börjat jobbat ständig natt så honom har jag inte sällskap av i sängen längre. Djuren mår också bra Sveaa bråkar med Fenix på dagarna och Leif springer hos Tess 4 dagar i veckan vilket gör att mamman i huset det vill säg jag blir ruinerad på kuppen men det är bra för det är så värt pengarna. 
Lionel mår strålande, vi beslutade efter förra läsårets ilska och frustration i skolan att han skulle få testa medicin nu när han började fjärde klass så vi hade ett möte på BUP i mitten av augusti. Efter att läkaren pratade med mig och pappan i huset, frågade Lionel lite saker och gjorde lite läkaraktiga ting så bestämde hon att medicin skulle sättas in vilket blev Eqazym, Vi var såklart lite oroliga över bieffekterna men än så länge har det inte varit mer än att han varit lite extra trött på kvällen. 
Men vilken skillnad det är på honom, han säger själv att han kan fokusera mycket mer, humöret är mycket bättre och han vill verkligen lära sig. Det bästa var när hans lärare ringde och sa att hon ville ha honom mera i klassrummet för att det fungerar så bra. Nu i fyran har han gått till Studion varje dag för att jobba med sin resurs men nu i stället för att gå dit och jobba går han dit i 20 min för att ha en liten paus. Det som många gånger brukar vara tvärtom där läraren vill att barnet i stället inte ska vara i klassrummet.
 
Och angående att bli ruinerad så har jag börjat att rida, vem trodde det när Lionel tog sin första ridlektion och jag rädd som jag inte vad skulle leda den där fläckiga hästen. Så numera rider jag och Emelie tillsammans i en nybörjargrupp och Lionel rider också i en vanlig grupp plus sin grupp på söndagar. Tanken är att han eventuellt ska byta till en vanlig grupp till nästa år men då rida en timme istället för 30 och 40 min.
Förutom att ha ridlektioner har de en varsin sköthäst som de tar hand om på söndagar.
Min tanke är att de/jag ska rida för att lära oss mer om hästar, sedan vill jag ha någon form av medryttarhäst och om saker går som det ska lite längre fram ha en egen häst som alla kan rida. Jag vill bara ha det rosa kortet först.
Ja det var väl det sista för nu!

Ps: Walter mår också bra tror jag. Man har ju inte lika stor koll på han nu när han är vuxen och skäggig.🤪❤️
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här :