Migrän

publicerat i Allmänt;
I går morse när Lionel vaknade kände jag att han var skållhet, bara att ta fram termometern som visade på 39,1 grader.
Stackarn klagade på svår huvudvärk så det var bara att bädda ner honom,
Var lite orolig att det kunde vara hjärnhinneinflammation iom han har inga förkylningssymptom. Men 11.77 lugnade mig men att jag i alla fall skulle hålla ögonen öppna.
Lite senare mot förmiddagen kräktes han en gång och jag blev mera orolig för hjärnhinneinflammation och ringde igen. Dock så hörde sköterskan hans arga vrål i telefonen när jag ville ta tempen och hon tyckte det var ett bra tecken.
Resten av dagen låg han och ömsom sov ömsom stirrade rakt fram. 
Han klagade på att det gjorde ont i ögat och såg lite svullen ut. 
Kanske en begynnande ögoninflammation. Eftersom vi kunde utesluta hjärnhinneinflammation tänkte jag att det säkert var en influensa han åkt på. Förberedde mig på några dagar hemma i form av VAB men hux flux på kvällen var febern borta. Från 39,1 till 37 bara så där.
En till liten febertopp framåt natten men sen inget mer.

Idag är han han sitt vanliga gamla jag igen.
Skulle gissa på ett migränanfall, sist han fick feber var det samma sak, feber och kräkningar för att sedan vara borta på några timmar.
Nu kunde han även berätta att han hade ont i huvudet.



Kommentera inlägget här :