Hesa Fredrik

publicerat i Allmänt;
Idag när jag kommer hem från min VFU hör jag Lionel stå i köket och prata med pappan i huset. Ser sedan att tårarna bara rinner och att han är alldeles förtvivlad och ledsen. Han gråter och säger att om skolan ska testa sitt larm så vill han att de ska säga till så han slipper vara med. Tull saken hör att vid flertalet gånger har elever på skolan satt igång brandlarmet vilket har gjort honom mycket orolig för larm till den grad att han alltid bär hörselkåpor i skolan.och sedan han var liten har vissa ljud över lag oroat honom. Det visade sig idag att det var inte skolans larm som hade testats utan precis lagom när han skulle gå från fritids hade Hesa Fredrik satts igång vilket skapade en mycket svår oro hos honom.
Jag försöker sätta mig in i hans konstanta oro och jag lider med honom när jag ser hur ledsen och orolig han blir.
Det är dock skönt med internet för nu har vi tittat och pratat om att bars för att Hesa Fredriks signal kommer igång så betyder det inte att det är krig och förhoppningsvis är han lite mera förberedd i mars.
 

Kommentera inlägget här :