Morgonpromenad!

publicerat i Allmänt;
En tanke jag har är att blogga oftare men så kommer jag inte på något att skriva. Tänker att det är väl ingen som är intresserade av min vardag och speciellt då det sällan händer något. 
Men nu tänker jag göra ett försök och så får vi se hur länge det går.

Nåväl, Leif får varannan vecka när inte Emelie är hemma sova ute i vardagsrummet då han och Svea inte drar jämnt. Något som funkar helt ok tills han vaknar och sätter sig vid sovrumsdörren och piper så där ynkligt som bara han kan. Jag vet att jag ska ignorera men jag kan sällan somna om när han piper vilket gör att jag går upp. Ibland lägger jag mig i soffan och ibland tar jag ut honom på promenad vilket skedde i morse. Även om det är jobbigt och gå upp tidigt är det alltid skönt när det är gjort. Idag passade vi även på att gena över fotbollsplanen som är full med  snö så det blev extra tungt för både honom och mig. 
Fördelen med att motionera tidigt på morgonen är även att då har du det gjort och sen tycker jag om att vara ute tidiga mornar alternativt sena kvällar då det är så tyst och lugnt ute. Nu när det är mycket snö ute blir det dessutom vackert när det lyser upp mycket mer. 
(null)


Kommentera inlägget här :