När något är bra.

publicerat i Allmänt, Livet;
Jag älskar böcker men tyvärr har jag ingen ro att läsa en bok fysiskt. Det står massor av böcker som vi fått ifrån svärföräldrarna och bara väntar på att få hamna på nattduksbordet men som står kvar i bokhyllan. Givetvis händer det att någon bok hamnar där men inte så ofta som jag kanske hade önskat.
Det är därför ljudböcker är min stora räddning och jag vet inte hur många böcker jag har lyssnat på. När jag arbetade på hemtjänsten var det perfekt att ha i örat när det var städ hos en kund eller när jag är ute med Leif.
Jag som i perioder har svårt med sömnen slappnar lättare av med en bok i örat då jag måste koncentrera mig på boken och inte låta alla tankar och funderingar ta över.
Har som sagt "läst" väldigt många och de senaste är böcker av Fredrik Backman. Ni vet han som skrev En man som heter Ove. Den boken har jag för övrigt inte läst men hans andra böcker. Jag älskar hans karaktärer och jag älskar hur han beskriver ett samhälle hur utstött det än är. Jag älskar att jag sitter med tårar i ögonen på bussen eller får kväva ett skrattanfall i sängen när jag ska försöka sova.
Bra helt enkelt.
(null)

Kommentera inlägget här :