Jag har inga vänner

publicerat i Allmänt, Lionel;
Jag har skrivit om detta förut men när det lilla gossebarnet skriver RIP Lionel i sin kalender och förtvivlat brister ut i gråt blir även jag ledsen för hans skull för att han känner så.

Lionel har vänner, han har t ex  Elide som han har "känt" sedan de låg i min och Therese magar. Han har Elijah som han har känt sedan jag och  Katja och Marco träffades på en TAKK-kurs för 100 år sedan. Han har Kaleb som han blev vän med när han började skolan.
Sen har han sina gamla vänner från förskolan,karaten och vissa barn från gården men det är inga han umgås med i någon större utsträckning. 
Vet inte varför detta plötsligt har kommit och varför han känner så här. För även om han inte kanske har några direkta vänner i klassen i den bemärkelsen att han följer med någon hem efter skolan eller blir bjuden på kalas har vi ändå fått intrycket om att han varit nöjd med hur det har sett ut med de vänner han har.

(null)

(null)


Kommentera inlägget här :