Tårar och lite vemod.

publicerat i Allmänt;
Det finns arbeten som har varit katastrofala, det finns arbeten som har varit ok och sedan finns det arbeten som jag har trivts fantastiskt bra på. Mitt arbete som elevassistent har varit ett av de sistnämnda.
 Givetvis har det i många stunder varit tufft, ex antal ökade gråa hår, tårar och totalt slutkördhet när man kommer hem men det har också bjudit på skratt, motion, kreativitet, tankar och nya vänner i de kollegor man arbetat med. Därför var det idag tufft att sitt pick och pack, ta bort sitt namn från lådan och säga hejdå. Nästa vecka börjar min praktik vilket gjorde att jag inte kommer att få förlängt då som det i så många gånger är en budget som styr. Jag kommer inte stå utan arbete i och med att jag är anställd via vikarieförmedlingen men det är just på denna plats jag vill vara.
 
Nåväl, jag har gråtit många tårar, kramat om mina kollegor, sagt hejdå och nästa ska jag njuta lite av det lugnet som kommer att infinna sig av att "bara" vara student och efter dessa fem veckor håller vi tummarna att det kommer finnas en ny öppning till förlägning.
(null)

 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :