Fotboll och feber

publicerat i Allmänt;
När Lionel föddes kom pappan i huset och jag överens om att inte påverka honom on vilket lag som var bäst och att han skulle få välja det själv. Förvånande valde han bara så där att börja hålla på IFK Norrköping av alla lag vilket han förklarar med att han tycker de har fina matchkläder. Eftersom fotbollsintresset är lite halvstort hos honom ville jag att han skulle få se sin första match och då självklart i Norrköping. Visserligen betalar jag inte för min biljett då vi har ledsagarbevis men jag ville ändå gå på en match med Djurgården så idag drog vi dit. 
(null)

Först lite mat på McDonalds och sedan spårvagn till arenan där Lionel valde att köpa en liten flagga att vifta med. Det var en spänd kille som förväntansfullt satt på sin stol och jublade när det gick bra. Själv tyckte jag att de kunde få vinna även om jag inte håller på dem så dels för Lionels skull och sedan för att annars är det större risk att ett annat lag vi inte ska nämna vie namn vinner alltihopa.
(null)

(null)

(null)


Matchen slutade dock 1-1 och det var en trött men lycklig liten person som lämnade arenan för att sedan promenera ner till tågstationen. 

Resan hem trots den sena tiden gick bra förutom att stackarn hux-flux åkte på feber på vägen hem. Han var lite snorig under dagen men det var inget som inte lite nässpray kunde råda bot på så jag tänkte inte mer på det.
Nu hoppas vi att han kryar på sig fort så att han kan ut och spela lite fotboll på tomten.

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här :